شما احتمالا بدین تصور کنید که آیا میتوانید فاکتورهای دقیقی را که گوگل در الگوریتم خویش سود می کنید پیدا نمائید . خوشبختانه , این فاکتورها و تکنیک‌ها به وسیله کسانی افشا شده‌است و این‌گونه تکنیک‌ها به عنوان مقاله‌ها و نشریات در وب به اشتراک گذاشته‌شده است . با به کار گیری از این نشریات میتوانید این فاکتورها را می داند و شما هم از آنها به کار گیری نمائید . معمولاً همگی فاکتورها در هر دو سال یک‌بار به‌روز میگردند . بااین‌حال این تعدادی فاکتور تقریباً مدام اثبات می باشند که به شرح ذیل است : 
– کلمه ها با اهمیت دارای ارتباط در برگه . 
– کلیدواژه در لینک‌های داخلی 
– سیگنال‌های استفاده کننده ( مقدار کلیک , مدت‌زمانی که استفاده کننده ‌بر روی وب سایت می باشد , مقدار گشت‌وگذار ) . 
– بینش جستجوگرها دامنه ( دامنه را ازلحاظ پیوندها و توان چقدر کارکشته میکند ) . 
– حجم کاوش اسم دامنه . 
– تعداد کل لینک‌ها 
– تعداد کل دامنه‌های ارجاع ( سایت‌های منحصر به فرد که به وب سایت شما لینک و پیوند میگردند ) . 
– عمل در کانال اجتماعی Google+ . 
– کار در کانال اجتماعی فیس‌بوک 
در صورتیکه رقبای شما در‌این ویژگی‌ها از شما جلوتر باشند , احتمالاً مرتبه بهتری هم نسبت به شما خواهند داشت . 
اکنون این داده ها را در کنار دانسته‌های خویش از به‌روزرسانی اخیر گوگل قرار دهید ; به این ترتیب با به کارگیری از این تکنیک‌ها قطعاً جایگاه نیکی خواهید داشت . این فاکتورها به عنوان معیارهای جست‌وجوی گوگل قرار میگیرند که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد . برای داده ها بیشتر جمله ذیل را جست‌وجو نمایید . 
معیارهای کاوش : عوامل رتبه‌بندی گوگل در ایالات‌متحده 
http : //www . searchmetrics . com/knowledge - base/ranking - factors/ 
یکی دیگر از مقاله ها شناخته‌شده درباره‌ی سئو , موز ( ماز ) می باشد ( moz ) که هر دو سال یک‌بار یک باز‌نگری انجام می دهد . بررسی که انجام می دهد , مخلوط گونه های تکنیک‌های سئو است که در طی برهه زمانی دوساله منتشرشده و همینطور یک تحلیل ظریف از شیوه کارکرد گوگل انجام میدهد . برای داده ها بیش تر میتوانید جمله ذیل را جست‌وجو کرده یا این که به پیوند زیر آن مراجعه نمایید . 
نظرسنجی عوامل رتبه‌بندی Moz 
https : //moz . com/search - ranking - factors
منبع : گوگل چگونه سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؟